Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Η άνοδος του χρήματος


"Για να ξέρουμε που πάμε πρέπει να ξέρουμε από που ερχόμαστε", έτσι για να μην είμαστε βορά των ορέξεων των κερδοσκόπων, πρέπει να μάθουμε την ιστορία του χρήματος. 

Αυτό τον καιρό διαβάζω το βιβλίο "Η άνοδος του χρήματος" (μεταφράστηκε "Η εξέλιξη του χρήματος") του Niall Ferguson.

Φοβερό βιβλίο - υπάρχει και το ντοκυμαντέρ. 

Θα δείτε ότι στο ντοκυμαντέρ, ο Dr Ferguson παρουσιάζει την μάζα σαν ένα κοπάδι βόδια.... :) 


Δεν είναι τυχαίο: Οι περισσότεροι επενδύουν χρόνο και χρήμα τόσο άβουλα, όπως αν ήταν σε ένα κοπάδι - απλά ακολουθούν. Συχνά αναφέρω την περίπτωση του κραχ του δικού μας χρηματιστηρίου πριν το 2000. Πόσος κόσμος επένδυσε άβουλα, απλά επειδή το έκανε και ο διπλανός. 


Ένα άλλο παράδειγμα: σήμερα ένας τύπος γυρνούσε σαν χαμένος (και φανερά απεριποίητος) στον δρόμο και προσφέρθηκα να τον βοηθήσω. Μου είπε ότι έψαχνε ένα προποτζίδικο και ήταν χαρούμενος που κέρδισε 350€ στο λαχείο! Αν αυτή ήταν η προοπτική του στην ζωή, τι να πώ...

΄Του εξήγησα ότι πιστεύω στην σκληρή εργασία και όχι στο να παίρνω τα χρήματα των πολλών που τα δίνουν στην ελπίδα να κερδίσουν ίσως και αυτοί (του στυλ: "Και αν είμαι εγώ;" - εν τω μεταξύ η ζωή τρέχει και τα έξοδα τρέχουν και αυτοί κυνηγούν μία φρούδα ελπίδα)


Τα πράγματα είναι απλά: χαίρομαι που δεν ήμουν αυτός ο τύπος - χαίρομαι που έμαθα από το δικτυακό μάρκετινγκ πώς να αποφύγω να βγω στην σύνταξη - χαίρομαι που δεν ακολούθησα ποτέ την αρπαχτή. 

Το παθητικό εισόδημα που απολαμβάνω τώρα, επειδή πήρα μερικές ψύχραιμες αποφάσεις όταν δεν είχα λεφτά στην τσέπη μου ( ακόμα και όταν υποφέρεις οικονομικά δεν συμφέρει να σκέφτεσαι  το άμεσο χρήμα) είναι μια μεγάλη ανταμοιβή. 

Με ρωτούν πολλοί τι να κάνουν τώρα: κι εγώ απαντώ "Κάντε  ότι έκανα κι εγώ". Μάθετε να παίρνετε λογικές αποφάσεις. 

Τώρα, μετά από 2+ χρόνια ήρθε επιτέλους το βίντεο που αποκρυσταλλώνει τις σκέψεις μου με πολύ επαγγελματικό τρόπο.

Για να μην επαναλάβουμε λάθη του παρελθόντος, δείτε το βίντεο: